Jak wykorzystać rekomendacje i opinie na stronie internetowej kliniki?

 27 kwiecień 2019 Adrian Narloch

Spis treści

Wpływ opinii na wybór placówki wykonującej zabiegi medycyny estetycznej.

Mimo coraz nowszych i bardziej wyszukanych metod marketingu stosowanych przez agencje reklamowe, to rekomendacje i opinie pozostają największą determinantą w wyborze klinik medycyny estetycznej przez Polaków.

Potwierdzenia tego możemy doszukać się w raporcie sporządzonym przez Panie Magdalenę Ankiel oraz Aleksandrę Kuczyńską w badaniu wyznaczników satysfakcji klientów korzystających z usług medycyny estetycznej.

Spośród grupy 400 reprezentantów aż 79% wskazało polecenia rodziny lub przyjaciół jako główny czynnik wypływający na wybór placówki.

Jak wykorzystać pozytywne opinie w internecie?

Jeżeli w sieci istnieją już pozytywne opinie wyrażone przez pacjentów, np. za pomocą sieci społecznościowych, należy zebrać te najbardziej wartościowe i umieścić je na stronie internetowej kliniki.

Nawet najbardziej renomowane marki dbają o właściwą prezentację wyrażonego o nich dobrego słowa. Zebrane rekomendacje utwierdzają odwiedzającego w przekonaniu, że nasza klinika/salon są godnymi wyboru za sprawą zjawiska zwanego społecznym dowodem słuszności.

Zasada społecznego dowodu słuszności wskazuje potencjalnym klientom, że pacjenci mieli dobre powody, by wybrać i ocenić klinikę pozytywnie.

Prezentacja jest istotna. Oprócz treści zadbaj także o formę.

Ludzie podczas dokonywania decyzji kierują się emocjami, a nic tak nie działa na emocje jak odpowiednie bodźce wizualne. Jeżeli chcesz zwiększyć wpływ prezentowanych rekomendacji, musisz zadbać również o formę ich wyświetlania.

Według badań odwiedzający wcale nie czytają treści strony, a skanują ją. Nie będą zatem również czytać wszystkich bloków tekstu zawierających treść opinii.

Możemy ułatwić im sprawę za pomocą umieszczenia elementów personalizacyjnych oraz przekazujących moc opinii, takich jak:

  • Zdjęcie osoby wystawiającej opinie (lub przykładowe, jeżeli autor się nie zgodzi)
  • Wizualizacje mocy opinii w skali 1-6 za pomocą np. gwiazdek.
  • Imię i nazwisko osoby rekomendującej
  • Pogrubiony tytuł rekomendacji (może być nim fragment tekstu)
Przykładowa prezentacja opinii na stronie internetowej
Przykład sposobu prezentacji opinii.

Gdzie jeszcze warto umieścić opinie?

Opinie umieszczamy wszędzie tam gdzie klient poczuwa potrzebę aprobaty swojej decyzji o wyborze naszego gabinetu.

W świecie fizycznym mogą to być broszury, ulotki, czy nawet wywieszone w ramkach na ścianie gabinetu. W wirtualnym sprawa jest łatwiejsza, ocenianie obiektów umożliwia Google oraz media wszelkie społecznościowe.

Prowadząc facebookowy fanpage można od czasu do czasu wybrać rekomendacje najbardziej wartościowe i przytoczyć je w poście, dziękując jednocześnie za pochlebną opinię. Sprawi to, że obecni klienci poczują się zachęceni do wyrażenia również swojego zdania.

O autorze

Adrian Narloch

Założyciel marki Esthetify. Od ponad 8 lat projektuje i programuje interfejsy webowe dla polskich i zagranicznych klientów.